
! Проявляти доброзичливе ставлення, підтримку.
! Реалізовувати демократичний стиль керівництва.
! Не висувати на початку року великих вимог до дітей, пам’ятати різницю між п’ятикласниками та іншими учнями середньої школи.
! Намагатись, щоб заняття викликали в учня позитивні переживання через дуже сильно виражене емоційне ставлення до навчального предмету в цьому віці.
! Орієнтувати дітей на вироблення об’єктивних критеріїв успішності і неуспішності, прагнення перевірити свої можливості і знаходити (за допомогою дорослих) шляхи подальшого їх розвитку і вдосконалення.
! Допомогти учням з низьким соціальним статусом в класному колективі відчути себе потрібними і бажаними в класі.
! Проводити відповідні класні години для покращення неформальних відносин між дітьми з використанням активних форм роботи.
! Залучати до позакласної роботи, групових заходів, щоб вони більше спілкувалися.
! На позакласних заходах давати можливість проявити себе з кращої сторони.
! Звертати увагу однокласників на успіхи цих дітей у тому, що в них виходить.